Kondiční soustředění vrcholové složky

Druhý týden v srpnu jsme vyrazili na kondiční soustředění do Hotelu Vltava

Neděle 11. srpna před 18tou hodinou byl sraz v hale, k tomu abychom naložili věci na soustředění a vyrazili směr Hotel Vltava, na Orlíku, kde nás čekalo soustředění. Cesta autobusem proběhla v pohodě, a po 20té hodině jsme byli na místě. Stačilo se ubytovat a zamířit do svých pokojů. Nebyl žádný společný program - pouze trenéři se seznámili s prostředím hotelu (jsme tu poprvé) a holky ještě nabíraly síly.

Pondělní den začíná snídaní a pak rozdělení na dvě skupiny - jedna se dopoledne věnuje kondici a a druhá skupina odjíždí do nedalekého Milevska do tělocvičny základní školy TGM pilovat individuální herní činnosti. Následuje oběd a polední klid. Odpoledne se skupiny otáčí - kdo dopoledne posiloval, tak míří do tělocvičny, a kdo se dopoledne věnoval volejbalu, tak má před sebou kondiční složku zakončenou kruhovým tréninkem, pod vedením kondičního trenéra Kuby Přichystala. Po večeři je na programu ještě kondiční plavání zakončené štafetovým závodem holek spolu s trenéry.

Úterní den jsou role vyměněné. Kdo byl v pondělním dopoledne na míčích, tak jde jde před obědem atletickou část tréninku, aby odpoledne měl na pořadu dne volejbalový trénink. Druhá skupina se věnuje atletice dopoledne a v odpoledních hodinách míří do Milevska na balóny. Opět následuje večeře formou švédských stolů a po ní ještě kompenzační část s fyzioterapeutem  - Honzou Ludvíkem.

Třetí den soustředění - středu - máme pojatou trochu oddychově. Tradiční snídaně od 7:30 a poté v půl 10 přichází pro všechny dopolední tréninková část. Kondičák Kuba si bere na starost všechny holky - probíhá "rozmotávající hra", protažení a vyrážíme na neoblíbený 10ti kilometrový běh, který naplánoval po okolí Michal. Ne každá skupinka míří podle naplánované cesty - někdo využívá polní cesty, někdo dokonce i "pralesní", ale po 120ti minutách mají desetikilometrový běh za sebou všichni - včetně trenérů a doprovodu.

Po obědě následuje volno a regenerační část dne - holky využívají bazén, maséra, fyzio, regenerační kalhoty, a další věci. Po večeři je na programu přednáška o výživě a poté se dobrovolně scházíme u kytar, abychom si užili večer za tónů krásných česko-slovenských písní.

Čtvrteční program kopíruje pondělní. Holky po půldni volna naléhají, že nejsou dostatečně odpočinuté - trenéři ale si jdou za svým. Jelikož jsme na kondičním soustředění tak probíhá druhá posilovna kombinovaná s volejbalovým tréninkem. Počasí nám velmi přeje - myšleno až 35 stupňů ve stínu, tak ve volných chvílích je bazén nejvyhledávanějším prostorem pro holky.

Do pátečního dne se probouzíme pravděpodobně po nejteplejší noci. Nicméně ještě je třeba odpracovat naplánované činnosti. Volejbal v tělocvičně - už i skáčeme. A atletický trénink. Holky žďímají ze sebe poslední zbytky sil. Hotel nám nabízí dostatečné množství jídla - snídaně a večeře formou švédských stolů, tak je stále z čeho brát. Večer probíhá kondiční složka ve vodě pod dozorem Lukáše a holky plní výzvu - "Vylez z vody po nohou".

Sobotním dnem zakončujeme i naše soustředění. Ráno klasická snídaně, poté následuje úklid a balení na pokojích. Trenéři nám přichystávají zajímavý závod na závěr. Přichází losování do dvojic, které pak čekají tyto disciplíny - plavání 250m, kvíz "Standy Mitáče", házení na terč - "nešikové" si užijí furiku (v Čechách známý jako - kolečko) a na závěr několik výběhů a seběhů. Holky se do všech činností zakously na závěr velmi dobře. Následuje relax, a poslední oběd. Když se přesouváme k přistavenému autobusu, tak nás (konečně) ochlazují kapky deště - ty se cestou do Prahy mění v pořádný liják.

Soustředění máme za sebou. Nikdo se nějak nezranil. Parta se nám podařila utužit a myslím, že jsme odpracovaly spoustu práce, která se nám v sezóně bude hodit.